Despre Canyon lux
Canyon Lux este una din cele mai dorite biciclete la momentul actual. Peste tot auzim de Canyon Lux. Unii dintre sportivi şi-au şi permis unul ( pentru că preţul nu este unul accesibil oricui ), aşadar în acest articol aş dori să îţi prezint părerea unuia dintre “norocoşii” care s-a bucurat în acest sezon de experienţa de a pedala pe mult râvnitul Canyon LUX.
Haide să vedem ce ne spune Ştefan Baiceanu:
În 2019 când cei de la Canyon au lansat modelul Lux cf 9.0 race limited, ceea ce a coincis şi cu apariţia axs de la Sram(cel de 12 viteze) a fost uau. Am rămas cu gura căscată când am primit newsletter-ul şi imediat s-a implantat în cap ceva. Un vis mai exact. Un vis ce părea îndepărtat. Preţul era primul impediment: 7000 de euro. Sunt ceva bani. Pe vremea aceea eram după primul meu an ceva mai serios de competiţii, cu antrenamente haotice(lucru constatat mai târziu) cu o oarecare creştere de formă şi mă dădeam pe un exceed cf 6.0 pro race, o bicicletă faină pe care reuşisem să o aduc la 10.4 kg cu ceva modificări (costisitoare). În decembrie un foarte bun amic al meu îşi achiziţionează varianta lux slx cf 9.0 race (fără limited ) cu shimano, un pic mai ieftină şi visul a devenit şi mai adânc implantat în creier. Vine 2020, pandemia, încep antrenamentele serioase însă concursuri puţine, creşte forma generală pe bicicletă însă sezonul trece repede şi fără prea multe evenimente că deh: restricţii. În toamnă când canyon avea obiceiul să umple outlet-ul de biciclete hop apare ocazia: fix mărimea mea, slightly used şi cu 1200 euro reducere. Am făcut achiziţia în 5 minute fără să cântăresc prea bine. Şi după o săptămână a venit. Am fugit de la serviciu, am asamblat-o şi pe seară am ieşit un pic afară. Prima senzaţie când m-am aşezat pe ea a fost uau! .
Dar un Uau din ăla mare cu un zâmbet pe buze: era atât de moale, de uşoară (10,2 kg cu pedale, suporţi şi cu dropperul înlocuit cu o tijă de carbon usoara-asta după vreo două săptămâni). Sunetul Axs care se auzea la fiecare schimbare era şi încă este de neegalat.
A venit iarna, iar bicicleta a stat mai mult decât a mers dar odată cu sezonul 2021 a ieşit la treabă. Şi da face treabă. E o adevărată race machine, manevrabilă în multe condiţii, iar pe coborâri îţi dă curaj, mult curaj, te simţi bine ai încredere în ea. Roţile uşoare din carbon reynolds se simt pe urcări şi ai spor. La turele lungi este foarte comodă, ajungi mult mai puţin obosit la finish(în special dacă ai mult de coborât său mult de alergat pe denivelări). Se simt componentele de calitate de pe ea (furca), se simte articulaţia pe spate, cadrul e stiff, poziţia uşor agresivă ce să mai: un vis împlinit. Totuşi poate am visat prea mult. E o bicicletă, o bicicletă mult peste nivelul meu indiferent că vorbim de antrenamente sau competiţii. E clar că ajută mult în orice situaţie, dar e o bicicletă de top, e adevărat. La fel de adevărat e că e şi foarte scumpă, cu componente scumpe care sun la fel de scump de întreţinut/înlocuit. Cred că este o bicicletă ce se adresează unui ciclist de nivel înalt care poate să o pună în valoare. Un ciclist care poate duce un concurs de 70 km cu 3000 m diferenţă. Acolo da, o pui în valoare.
Upside din toate punctele de vedere e o bicicletă faină la deal, la vale mai ales, schimbă perfect şi dacă este un aspect ce te interesează, este acesta:
întoarce priviri!
Două minusuri i-aş pune în cârcă: preţul şi triunghiul articulaţiei spate care se simte un pic greu în comparaţie cu un hardtail(pe urcări)
Face banii? Face dacă îi ai şi dacă eşti la un nivel înalt da face cu siguranţă. După un sezon pe ea sunt încântat(deşi cochetez cu ideea unui hardtail pe care probabil îl voi achiziţiona în viitor) şi pe care cred că mă voi simţi mai bine.
Rămân la ideea ca un hardtail uşor te duce mai repede sus, pe cand un full suspension te duce mai repede jos, dar trebuie să ai şi skill pentru asta, ceea ce mie momentan îmi lipseşte. Poate de aici şi mica dezamăgire pe care mi-a creat-o, poate am aşteptat să compensez prin bicicletă lipsa curajului de a mă da la vale.
Acum după un sezon început cu stângul, cu o bicicletă nouă la care m-am adaptat greu(canyon lux), o bicicletă scumpă, mă declar mulţumit de ea şi aştept cu nerăbdare să prind o super ofertă la un hardtail exceed de la canyon. Şi apoi văd eu care se va vinde.
În concluzie dacă banii nu sunt o problemă şi/sau eşti la un nivel avansat în ciclism: da cumpără-ţi un full suspension de top. Te va ajuta în multe situaţii şi îl vei pune în valoare cu adevărat. Altfel, go ride your hardtail până ajungi sus sus în clasament.
Aceasta a fost experienta lui Stefan Baiceanu pe Canyon Lux 2021. Sunt tare curios cum va arata urmatorul model Canyon Lux 2022. Stay tunned !
Atunci cand vine vorba achizitiei unei noi biciclete, am o singura recomandare:
1. Stabileste-ti bugetul pe care vrei sa il aloci.
2. Stabileste bine si clar ce nevoi ai si care e bicicleta care satisface aceste nevoi.
Iar in final am o intrebare pentru tine,
Tu la ce bicicleta visezi ?