In articolul de astazi vreau sa acord atentie modului cum discutam cu sponsorii.
Pentru ca ciclismul in Romania sa inregistreze o crestere si o dezvoltare armonioasa de acum inainte, este nevoie sa atragem cat mai multi sponsori, cat mai multi parteneri si colaboratori alaturi de noi in acest drum.
Unul din visele mele este ca nivelul biciclistilor amatori sa fie cel putin la acelasi nivel ca si cel “de afara”, din celelalte tari din Europa la care ne gandim cu totii acum.
Un alt vis este ca in Romania sa fie mai multi biciclisti decat fotbalisti si tot mai multi oameni sa realizeze bucuria, beneficiile si frumusetea ciclismului.
Pentru toate acestea este nevoie de suport. Doar invatand sa obtinem acest suport putem indeplini cele de mai sus. Scriu acest articol deoarece consider ca este important ca fiecare biciclist cu aspiratii serioase e important sa stie cum discutam cu sponsorii. Multi dintre voi o faceti gresit dinainte ca macar sa incepeti discutia, pentru ca nu aveti gandirea potrivita.
Ceea ce urmeaza sa spun, nu este vreo smecherie sau un truc, sunt pur si simplu idei sanatoase care au ca scop bunastarea in orice domeniu. Nu imi apartin, le-am invatat din fiecare carte pe care am lecturat-o, din fiecare articol pe care l-am citit si din toate experientele mele.
- Primul lucru la care trebuie sa incepi sa te gandesti este sa oferi, in loc sa ceri. Aceasta idee schimba cu totul paradigma.
- Al doilea lucru este sa te gandesti, de ce ar alege cineva un parteneriat cu tine, decat cu altcineva. La urma urmei este vorba de teoria evolutionista a lui Darwin, care in limbaj simplu spune: Cel mai bun sa traiasca!
- Al treilea principiu si ultimul, l-am invatat in cele aproape 4 luni in America si suna in felul urmator:
Ofera-le ocazia sa spuna Da !
-DH.
Cu alte cuvinte, la ceremonia de premiere a celui mai bun vanzator din America in anul respectiv, in fata a mers un domn la care nu te-ai fi asteptat sa fie omul cu cele mai multe vanzari inregistrate. Era imbracat simplu, purta ochelari, iar la intrebarea “Care e secretul tau, cum faci sa vinzi atat de mult?” a raspuns:
- Eu dau 100 de telefoane pe zi.
Aceasta se leaga cu punctul 3 de mai sus. In ultimii 10 ani, am vazut printre noi o multime de sportivi. Multi au renuntat, altii se plang ca au rezultate si nu ii vede nimeni si multi sunt prea ocupati sa spuna ca viata e grea si Jos PSD !
Cu cati parteneri au luat legatura ?
Ce ofera in afara de podiumuri ? In primul rand ofera ceva sau doar cer ?
La cati oameni le-au dat ocazia sa spuna Da ? 20 ? Ti se pare un numar suficient ? Recent am vorbit cu o prietena care activeaza in alt domeniu si mi-a comunicat ca a vorbit cu peste 100 de companii. Iar prietenul nostru, lider pe vanzari in America intr-un anumit an, efectua 100 de telefoane doar intr-o singura zi !
Apoi fa un schimb de roluri si pune-te in locul lor, tu te-ai alege ? Raspunde sincer. Si cel mai important de ce ? De ce Da, de ce Nu.
Ultimul sfat pe care nu l-am scris mai sus, este bineinteles sa crezi ca POTI, uneori dureaza zile, luni, chiar si 2 ani sa reusesti o colaborare. Sunt multe de spus, dar ma opresc aici. Sa iti foloseasca tot ce am scris mai sus si sa vedem cat mai multi ciclisti care se dezvolta. Doar asa putem reusi.
Mult succes si bunastare !
Sergiu.